|
|
SINAVA KATILAN TÜM KURSİYERLERİMİZE BAŞARILAR DİLERİZ |
|
1.
|
1.Aşağıdakilerden hangisi trafikte oluşan uykusuzluğu gidermenin en etkili yoludur? |
|
|
|
A-)Radyo dinlemek |
|
|
|
B-)Kafein almak |
|
|
|
C-)Araçtan inip, kısa süreli bir yürüyüş yapmak |
|
|
|
D-)Uygun bir yerde park edip, yeterli uykuyu alıncaya kadar uyumak |
|
|
2.
|
2.şerit değiştirmek isteyen sürücüle, işaret vermeden ve manevraya başlamadan önce aşağıdaki kurallardan hangisine uymak zorundadır? |
|
|
|
A-)Arkadan gelen aracın hızını tahmin etmek |
|
|
|
B-)Arakan gelen aracın cinsini ve mesafesini tahmin etmek |
|
|
|
C-)Önündeki araçların hızlarını ve mesafelerini gözlemek |
|
|
|
D-)Gireceği şeridin boş olup olmadığını kontrol etmek, bu şeritten gelen araç varsa emniyetle geçmesini beklemek |
|
|
3.
|
3.Trafik kazasına karışan bir sürücünün (yaralanmış veya hafif yaralı ise) sorumlu olduğu görevlerden biride aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Yolu hemen trafiğe açmak ve yolu düzenlemektir |
|
|
|
B-)Trafik için bir tehlike oluşturmayacak şekildedurmak, ışıklı işaret veya yansıtıcı cihazları koyarak gerekli emniyet tedbirlerini almak |
|
|
|
C-)Kaza ile ilgili tespit tutanağı düzenlemek ve ilgililere teslim etmektir |
|
|
|
D-)Kazazedeleri hastaneye götürüp tedavi etmek veya ettirmektir |
|
|
4.
|
4.Aşağıdakilerden hangisi araç kabini içerisinde uymamız gereken kuraldır? |
|
|
|
A-)Kabin içerisinde sabitlenmemiş malzeme olmamalıdır |
|
|
|
B-)Kabin içerisi düzenli ve temiz olmalıdır |
|
|
|
C-)Süs bebek, bayrak vb. gibi görüş açımızı ve dikkatimizi dağıtacak eşyalar olmamalıdır |
|
|
|
D-)Hepsi |
|
|
5.
|
5.ıstatistiklere göre; araç kullanırken cep telefonu kullanımı, kaza olasılığını kaç kat artırmaktadır? |
|
|
|
A-)2 Kat |
|
|
|
B-)3 Kat |
|
|
|
C-)4 Kat |
|
|
|
D-)5 Kat |
|
|
6.
|
6.Türkiye karayollarında meydana gelen kazalarında %99 kusur payı ile sorumlu olan faktör aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Araçlar |
|
|
|
B-)ınsan |
|
|
|
C-)Hava şartları |
|
|
|
D-)Yollar |
|
|
7.
|
7.Trafik kazasına karışan bir sürücünün dikkat edeceği hususlardan birisi aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Trafiğe etkilemeyen, can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürmeyen, ölümlü, yaralanmalıveya hasarlı kazalarda sorumluluğun belirlenmesine yarayacak iz ve deliller dahil kaza yerindeki durumu değiştirmemektedir |
|
|
|
B-)Kaza yerindeki durumu krokiye geçirmek ve rapor halinde ilgililere vermektir |
|
|
|
C-)Yeniden bir trafik kazası olmasın diye yolu trafiğe kapatmaktır |
|
|
|
D-)Aksine yolu trafiğe açık tutmak için diğer araçları durdurup, yolcu ve sürücülerin yardımını sağlamaktır |
|
|
8.
|
8.Yorgunluğun temel belirtisi aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Karar verme yeteneğinin zayıflaması |
|
|
|
B-)Unutkanlık |
|
|
|
C-)Tepki süresinin yavaşlaması |
|
|
|
D-)Hepsi |
|
|
9.
|
9.ıstatistiklere göre trafik kazaları en çok aşağıdaki saatlerin hangisinde gerçekleşmektedir? |
|
|
|
A-)Öğlen 13:00-15:00
Gece 03:00-05:00 |
|
|
|
B-)Öğlen 15:00-17:00
Gece 05:00-06:00 |
|
|
|
C-)Öğlen 12:00-13:00
Gece 03:00-05:00 |
|
|
|
D-)Öğlen 12:00-13:00
Gece 05:00-06:00 |
|
|
10.
|
10.Dar yollar, otoban çıkışları, göbekler yalnış yükleme uygun olmayan hız aşağıdakilerden hangi olayı yaratır? |
|
|
|
A-)Devrilme |
|
|
|
B-)Arkadan çarpma |
|
|
|
C-)Yayaya çarpma |
|
|
|
D-)Hiçbiri |
|
|
11.
|
11.Kazalar genellikle karayolunun hangi kesiminde olmaktadır? |
|
|
|
A-)Kavşakları bol olan yol kesimlerinde |
|
|
|
B-)Dönemeçleri bol olan kesimlerde |
|
|
|
C-)Dar köprü ve menfezli olan kesimlerde |
|
|
|
D-)Düz, kavşaksız ve eğimi olmayan yol kesimlerinde |
|
|
12.
|
12.Duruş mesafesini arttıran en önemli etken hangisidir? |
|
|
|
A-)Dik yokuş |
|
|
|
B-)Buzlu zemin yüzeyi |
|
|
|
C-)Boş araç |
|
|
|
D-)Yavaş hız |
|
|
13.
|
13.Reaksiyon mesafesi nelere bağlıdır? |
|
|
|
A-)Sürücünün yorgun olup olmadığına |
|
|
|
B-)Yol zemininin çamurlu olmasına |
|
|
|
c-)Araçlar lastiklerinin yeniliğine |
|
|
|
D-)Yolun eğimine |
|
|
14.
|
14.Ölümle sonuçlanan trafik kazaları için aşağıdaki cümlelerden hangisi doğrudur? |
|
|
|
A-)Cumhuriyet savcısı tahrikatına kadar yol trafiğe açılmaz |
|
|
|
B-)Görevli kaza bölgesini i,şaretleyerek yolu kullanımına açar |
|
|
|
C-)Araçlar bilirkişi raporundan sonra kaldırılabilir |
|
|
|
D-)Hiçbiri |
|
|
15.
|
15.Aşağıdakilerden hangisinin tehlikeli madde taşıyan araç kazalarından sonra sürücünün alınması gereken önlemlerden biri değildir? |
|
|
|
A-)Kaza yerini emniyete almak |
|
|
|
B-)Rüzgarı arkasına alarak yangını söndürmek |
|
|
|
C-)Gönderene haber vermek |
|
|
|
D-)Tehlikeli maddelerin yayılmasını önlemek |
|
|
16.
|
16.Yurdumuzda meydana gelen trafik kaza sebeplerinden %70 gibi büyük bir orana sahip faktör aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Alkol |
|
|
|
B-)Virajlı yol |
|
|
|
C-)Yorgunluk ve uykusuzluk |
|
|
|
D-)Teknik nedenler |
|
|
17.
|
17.Trafik kazalarına en çok sebep olan aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Yayalar |
|
|
|
B-)Yolcular |
|
|
|
C-)Sürücüler |
|
|
|
D-)Trafik görevlileri |
|
|
18.
|
18.Ülkemizde en çok ölümle sonuçlanan kaza çeşidi aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Trafik kazası |
|
|
|
B-)ış kazası |
|
|
|
C-)Spor kazası |
|
|
|
D-)Ev kazası |
|
|
19.
|
19.Hangi trafik kazası asli kusur sebebi sayılır? |
|
|
|
A-)Tek yönlü yola ters yönden girmek |
|
|
|
B-)ıki yönlü yola ters yönden girmek |
|
|
|
C-)Tek yönlü yolda öndeki aracı izlemek |
|
|
|
D-)Bölünmüş yolda öndeki aracı izlemek |
|
|
20.
|
20.Aşağıdakilerden hangisi trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır? |
|
|
|
A-)Alkollü içki almış olarak araç kullanmak |
|
|
|
B-)Yorgun ve uykusuz araç kullanmak |
|
|
|
C-)Hız sınırlarına uymamak |
|
|
|
D-)Geçme yasağı olan yerlerde öndeki aracı geçmek |
|
|
21.
|
21.Sadece maddi hasarla sonuçlanan kazalarda taraf, olanlar anlaşılır ve yetkililerin gelmesine gerek görmezler ise ne yaparlar? |
|
|
|
A-)Durumu aralarında yazılı olarak tespit etmek suretiyle olay yerinden ayrılırlar |
|
|
|
B-)Anlaşsalar bile yetkililerin gelmesini beklerler |
|
|
|
C-)Anlaşamadıkları halde yetkilileri çağırırlar |
|
|
|
D-)Trafik kazalarında anlaşma kabul edilmediğinden yetkilileri çağırırlar |
|
|
22.
|
22.Kazaya karışan veya olay yerinden geçenlerin sorumluluklarından biri aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Kazayerinde usulüne uygun ilk yardım yapmak, olayı en yakın zabıtaya veya sağlık kuruluşuna bildirmektir |
|
|
|
B-)Kaza ile ilgili iz ve delilleri krokiye alıp yetkililere teslim etmektir |
|
|
|
C-)Başka kaza olmasın diye yolu trafiğe kapatmak ve trafiği düzenlemektir |
|
|
|
D-)Kazazedelere ilk yardım yapabilecek kişileri olay yerine getirmektir |
|
|
23.
|
23.Aşağıdakilerden hangisi trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır? |
|
|
|
A-)Yorgun ve uykusuz araç kullanmak |
|
|
|
B-)Kırmızı ışıkta veya yetkili memurun "DUR" işaretinde durmamak |
|
|
|
C-)Araçlara taşıma sınırı üstünde yük veya yolcu almak |
|
|
|
D-)Trafiğe uygun olmayan araçlarla karayoluna çıkmak |
|
|
24.
|
24.Aşağıdakilerden hangisi trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır? |
|
|
|
A-)Zorunlu bir sebep olmadıkça yavaş sürmek |
|
|
|
B-)Öndeki aracı yakından takip etmek |
|
|
|
C-)Dönüş manevralarını yanlış yapmak |
|
|
|
D-)Öndeki aracı hızlı geçmek |
|
|
25.
|
25.Aşağıdakilerden hangisi trafik kazasında asli kusur sebebi sayılır? |
|
|
|
A-)Karşı şeride tecavüz etmek |
|
|
|
B-)Yanlış şeritten gitmek |
|
|
|
C-)Uykusuz araç kullanmak |
|
|
|
D-)Kavşaklarda ilk geçiş hakkına uymamak |
|
|
26.
|
26.Ağır hasarlı veya ölümlü trafik kazalarına karışan sürücülerin hangisini yapması yanlıştır? |
|
|
|
A-)Güvenlik için yansıtıcı cihazlarını koyması |
|
|
|
B-)Bilgi ve belgeleri karşı tarafa vermesi |
|
|
|
C-)Olayı yetkililere bildirmesi |
|
|
|
D-)Kazaya karışan aracı yol dışına çekmesi |
|
|
27.
|
27.Maddi hasarlı kazalarda tarafların anlaşmaları halinde aşağıdakilerden hangisine gerek yoktur? |
|
|
|
A-)Zorunlu mali sorumluluk sigortasına haber vermek |
|
|
|
B-)Anlaşma ile ilgili yazılı belge düzenlenmesi |
|
|
|
C-)Araçların kaza yerinden kaldırılmasına |
|
|
|
D-)Kaza yerinin temizlenmesine |
|
|
28.
|
28."Trafikte tekrar yoktur" sözüyle hangisi anlatılmak istenmektedir? |
|
|
|
A-)Bir ülkenin trafikle ilgili alt yapısı yeniden oluşturulamaz |
|
|
|
B-)Trafikteki hatalar telafisi imkansız sonuçlar doğurur |
|
|
|
C-)Yolculuklar sürücüye deneyim kazandırır |
|
|
|
D-)Trafikle ilgili acılar yeniden yaşanmak istenmez |
|
|
29.
|
29.Bölünmüş karayolunda meydana gelen trafik kazasında hangisi asli kusur sayılır? |
|
|
|
A-)Ensoldaki şeridin sürekli işgal edilmesi |
|
|
|
B-)Öndeki araca arkadan çarpılması |
|
|
|
C-)Aracın cinsine ve teknik yapısına uygun olmayan hızla gidilmesi |
|
|
|
D-)Takip mesafesine uyulmaması |
|
|
30.
|
30.Park halindeki araca çarpan sürücünün yangisini yapması yanlıştır? |
|
|
|
A-)Zarar verdiği aracın sahibini bulması |
|
|
|
B-)Trafik zabıtasına haber vermesi |
|
|
|
C-)Aracın sahibini bulamaz ise yazılı bilgi bırakması |
|
|
|
D-)Zarar fazla değil ise olay yerinden uzaklaşmalı |
|
|
31.
|
Sürücüler kullandıkları araçlarınhızlarını aşağıdakilerden hangisine göreayarlamak zorundadırlar? |
|
|
|
A-)Sürücünün sağlık durumuna göre |
|
|
|
B-)Aracın markasına, modeline göre |
|
|
|
C-)Aracın fenni muayeneden geçmediğine göre |
|
|
|
D-)Aracın cinsine, yol, hava, görüş, yük, trafik durumuna göre |
|
|
32.
|
Saatte 90 km hızla seyreden bir sürücü öndeki aracı emniyetli olarak kaç metre mesafeden takip edebilir? |
|
|
|
A-)30 metre |
|
|
|
B-)45 metre |
|
|
|
C-)60 metre |
|
|
|
D-)75 metre |
|
|
33.
|
Seyir halindeyken öndeki araçla en güvenli takip mesafesi en az ne kadar olmalıdır? |
|
|
|
A-)Araç boyunun iki katı kadar |
|
|
|
B-)Araç ağırlığının üç katının metre cinsinden mesafe kadar |
|
|
|
C-)Araç hızının yarısının metre cinsinden mesafe kadar |
|
|
|
D-)Araç hızının metre cinsinden mesafe kadar |
|
|
34.
|
Kullandığınız aracın iki saniyede kat edeceği yol uzunluğu hangi mesafenin kontrolü için kullanılır? |
|
|
|
A-)Fren mesafesinin |
|
|
|
B-)Duruş mesafesinin |
|
|
|
C-)Takip mesafesinin |
|
|
|
D-)ıntikal mesafesinin |
|
|
35.
|
Konvoy halinde seyreden araçlar arasındaki mesafe ne kadar olmalıdır? |
|
|
|
A-)Kendilerini geçmek isteyen araçların güvenle girebileceği kadar |
|
|
|
B-)Araç uzunluğunun üç katı kadar |
|
|
|
C-)Aracın cinsi ve teknik özelliklerinin gerektirdiği kadar |
|
|
|
D-)Trafik ve yol durumuna göre istenildiği kadar |
|
|
36.
|
Önünüzdeki bir aracı sollayıp geçmek istediğinizde, uymak zorunda olduğunuz kurallardan biri aşağıdakilerden hangisidir? |
|
|
|
A-)Geçiş için kullanılacak şeridin kuru olmasına dikkat etmek |
|
|
|
B-)Öndeki sürücünün park ışıklarıyla işaret vermesini beklemek |
|
|
|
C-)Öndeki sürücünün dönüş ışıklarıyla işaret vermesini beklemek |
|
|
|
D-)Geçiş için kullanılacak şeridin boş ve görünüşünün açık olmasına dikkat etmek |
|
|
37.
|
Kol ve grup halinde seyreden sürücülerin araçları arasında bulundurmak zorunda oldukları mesafenin ölçüsü en az ne kadar olmalıdır? |
|
|
|
A-)20 metre |
|
|
|
B-)Takip mesafesi kadar |
|
|
|
C-)30 metre |
|
|
|
D-)40 metre |
|
|
38.
|
Güvenli bir sürüşe başlamak için araca binmeden önce aşağıdakilerden hangisinin yapılmasına gerek yoktur? |
|
|
|
A-)Römork ve yarı römork bağlantı kablolarının kontrolü |
|
|
|
B-)Motor soğutma sıvısının kontrolü |
|
|
|
C-)Cep telefonunun bataryasının doluluk durumunun kontrolü |
|
|
|
D-)Hava tüplerinin içindeki suyun boşaltılması |
|
|
39.
|
Aşağıdaki kontrollerden hangisinin doğrudan doğruya güvenli sürüşe etkisi yoktur? |
|
|
|
A-)Lastik hava basınçlarının kontrolü |
|
|
|
B-)Ses cihazlarının çalışıp çalışmadığının kontrolü |
|
|
|
C-)Fren sisteminin kontrolü |
|
|
|
D-)Branda gerginliğinin kontrolü |
|
|
40.
|
Öne doğru yüklenmiş araçlarda sürüş esnasında ne gibi sorunlarla karşılaşılır? |
|
|
|
A-)Geçilecek aracın sürücünün ikaz ederk geçme arzusunu bildirmek zorlaşır |
|
|
|
B-)Acil durumda fren mesafesi artar ve güvenli duruş yapılamaz |
|
|
|
C-)Motorun soğutması aksak olur hareket artar |
|
|
|
D-)Karayoluna daha fazla basınç uygulayacağı için yolun bozulmasına neden olur |
|
|
41.
|
Aşağıdaki kontrollerden hangisi motor kaputunun içinde kontrollerden değildir? |
|
|
|
A-)Fren lambalarının kontrolü |
|
|
|
B-)Motor soğutma suyunun kontrolü |
|
|
|
C-)Fren hidrolik yağının kontrölü |
|
|
|
D-)Motor yağının kontrolü |
|
|
42.
|
Aşağıdaki risklerden hangisi aşırı yüklemeyle ilgili değildir? |
|
|
|
A-)Lastiklerin çabuk yıpranması |
|
|
|
B-)Makas ve amortisör sistemlerin zarar görmesi |
|
|
|
C-)Virajlarda yol dışına çıkma riskinin artması |
|
|
|
D-)Ön camın buğulanması nedeniyle görüş mesafesinin düşmesi |
|
|
43.
|
Genellikle hız limitleri %10'a kadaraşıldığında kontrol görevlilerinin cezai işlem uyguladığı görülmektedir.Sizce bunun sebebi nedir? |
|
|
|
A-)Yasalarda yer aldığı için |
|
|
|
B-)Yöneticileri o yönde talimat verdiği için |
|
|
|
C-)Araçların hız göstergesinin hassasiyeti farklı olabileceği sebebi ile oluşmuş yazılı olmayan genel kabül görmüş bir uygulama olduğu için |
|
|
|
D-)Hız ölçüm ve kontrol cihazlarıo şekilde ayarlandığı için |
|
|
44.
|
Arkaya doğru yüklenmiş araçlarda sürüş esnasında ne gibi sorunlar ile karşılaşılır? |
|
|
|
A-)Geçilecek aracın sürücüsünü ikaz ederek geçme arzusunu bildirmek zorlaşır |
|
|
|
B-)Direksiyon hakimiyeti zorlaşır yakıt sarfiyatı artar |
|
|
|
C-)Motorun soğutması aksak olurhareket artar |
|
|
|
D-)Karayoluna daha fazla basınç uygulayacağı için umulmayan kazalar oluşabilir |
|
|
45.
|
Sabitlenmemişyükler ile sıvı yüklerin naklinde karşılaşacak zorluklardan bazıları aşağıda listelenmiştir. Listede olmaması gereken hangisidir? |
|
|
|
A-)Geçilecek aracın sürücüsünü ikaz ederek geçme arzusunu bildirmek zorlaşır |
|
|
|
B-)Kalkışta dalga hareketi yaparak hızlanmayı zorlaştırır |
|
|
|
C-)Frenleme esnasında araçtan bağımsız olarak hareket ederek duruş mesafesini arttırır |
|
|
|
D-)Ani duruşlarda araçtan bağımsız hareket etmeye devam edeceği için umulmayan kazalar oluşabilir |
|
|
46.
|
Aynı yolda, aynı hızda seyretmekte olan bir otomobil ile kamyon aynı anda durmak isterse ne gibi durum oluşur? |
|
|
|
A-)Otomobil, kamyonun durdurduğu mesafenin yarısı civarından bir mesafede durur |
|
|
|
B-)Otomobil, kamyonun durduğu mesafenin iki katı civarından bir mesafede durur |
|
|
|
C-)Otomobil, kamyonun durduğu aynı anda ve aynı mesafede durur |
|
|
|
D-)Fren balataları daha yeni olan önce durur |
|
|
47.
|
Aşağıdakilerden hangisi emniyet kemerinin yararlarından biri olarak kabul edilmez? |
|
|
|
A-)Kaza anında meydana gelen çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yöneltir |
|
|
|
B-)Kaza anında vücudun istek dışı savrulmasını engeller |
|
|
|
C-)Kaza anında ön tarafta vücuda zarar vermeyecek yumuşak bir ortam yaratır |
|
|
|
D-)Kaza anında meydana gelen çarpmalardan omuriliğinhasar görmesini engeller |
|
|
48.
|
Aşağıdakilerden hangisi hava yastığı bulunan araçlarda sürücünün dikkat etmesi gereken kurallardan birisi değildir? |
|
|
|
A-)Sürücü direksiyondan en az 25 cm mesafede olmalıdır |
|
|
|
B-)Hava yastığı olduğu için emniyet kemerinin doğru takılması önemli değildir |
|
|
|
C-)Koltuk mümkün olduğunca geriye çekilmiş olmalı |
|
|
|
D-)12 yaşından küçüklerin arka koltuğa oturulmasına dikkat edilmeli |
|
|
49.
|
Belirtilen hız limitlerini & 10'luk tolerans limitine kadar hızla araç sürmek halinde durma mesafesi nasıl etkilenir? |
|
|
|
A-)Hızının durma mesafesine etkisi yoktur |
|
|
|
B-)Durma mesafesi ortalama % 10'ye yakın artar |
|
|
|
C-)Fren sisteminde ABS olup olmadığına bağlı |
|
|
|
D-)Otomobillerde değişmez, kamyonlarda 2 misli daha uzun mesafede durabilirler |
|
|
50.
|
Sollama yapmak isteyen bir araç kaç metre önceden sol şeride geçmelidir? |
|
|
|
A-)60 m |
|
|
|
B-)70 m |
|
|
|
C-)Takip mesafesi kadar |
|
|
|
D-)Karşı yönden gelen araca bağlı |
|
|
|
|